Nova Scotia - Reisverslag uit Halifax, Canada van Anne Klein - WaarBenJij.nu Nova Scotia - Reisverslag uit Halifax, Canada van Anne Klein - WaarBenJij.nu

Nova Scotia

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

29 Juli 2019 | Canada, Halifax

De laatste workaway was echt super leuk!
Art en Kayla zijn hele lieve mensen en hebben 2 kinderen, Thomas van 1 en Clara van 3. Thomas wordt ook wel Tato genoemd! De 12 alpaca’s zijn echt prachtig en leuk en ze hebben ook kippen en eenden en een baby eendje! Naast hun eigen boerderij hebben ze ook nog een Antiek shop in een heel oud huis en daar mocht ik slapen, mijn eigen huis!
Na 2 dagen workaway dat vooral bestond uit tuinwerk, het voeren etc. van de dieren en oppassen op de schattige kinderen, kwam Melissa uit Engeland! Zij is ook 27 en we hebben echt een hele goede band gecreëerd!
Onze werkzaamheden bestonden uit oppassen op de kindjes, werken met de dieren, wol pre-schoonmaken, inlegzolen knippen en tuinwerk. Verder deden we nog wat schoonmaakwerk voor de Airbnb want dat doen Art en Kayla ook en wat licht constructie werk aan het hekwerk van de dierenweides.
Met de Alpacas hebben we ook wandelingen gemaakt! En we hebben heel erg voor het enige overlevende baby eendje moeten zorgen. Ik heb hem zijn naam Vivor (van survivor) gegeven. Hij was namelijk de enige overlevende van een vossenaanval en hij kwam uit een nest van 5.
Oppassen op de kinderen was ook altijd erg leuk! Ze hadden hele schattige woordjes voor allerlei dingen en Clara noemden ons altijd friend. Volgens Kayla was ik Thomas zijn Dutch mama! Hij trok het meeste naar mij toe en Clara meer naar Melissa.
In de avonden keken Melissa en ik vaak films met Art en Kayla. Op onze vrije dagen gingen Melissa en ik liften naar allemaal bezienswaardigheden in de buurt. We zijn onder andere naar Joggins Fossil Cliffs geweest, Cape Chignecto en Parrsboro waar we gezellig drankjes deden.
Op een vrije dag zijn we met Kayla en de kids naar That Dutchmans Cheesefarm geweest waar ze een kinderboerderij hebben met allemaal leuke dieren en we zijn naar Five Islands Lighthouse park geweest en nog even naar Parrsboro waar we eindelijk Scarlett de dorpsvos hebben gezien. Het arme dier is ooit tam gemaakt en leeft nu in de buurt van het dorp en laat zichzelf en haar jongen veel zien. Mensen voeren haar, maar het dorp wil dat ze nog haar jachtinstinct behoud en hopen dat ze haar niet meer voeren, er hangen overal bordjes voor.
Ook zijn we op een avond naar een fair in Amherst geweest en naar een u-pick strawberry farm waar je zelf aardbeien mag plukken!
Kayla maakte als er Airbnb gasten waren altijd heerlijke wafels of muffins en Art kan heel goed koken!
Met de Alpacas en Vivor heb ik veel geknuffeld en af en toe werd ik bespuugd. Dat stinkt echt heel erg! Maar meestal ging het goed!
Ik heb ook hier echt zo’n leuke ervaring gehad en ben vast heel veel vergeten in dit verhaal te zetten, maar de herinneringen blijven bij mij!
Op de dag van vertrek had ik het best wel even moeilijk! Art en Clara gingen mij wegbrengen en Clara vroeg om een kus en knuffel! Melissa had een heel lief briefje voor mij geschreven die ik in de bus mocht lezen..
Ik ging op weg naar Halifax, mijn laatste bestemming. In Halifax heb ik vooral heel veel rondgelopen langs het water en door de stad en parken. Ik heb nog wat laatste dingen gekocht en heel lekker (ongezond) gegeten.. nu weer afvallen (oeps)
Nu zit ik netjes bij de gate te wachten op mijn vliegtuig.
Het was een geweldige reis en ik vind het heel gek om naar huis te gaan. 7,5 maand gingen zo snel voorbij! Ik vind het leuk om iedereen straks weer te zien, maar ik had zeker ook langer kunnen blijven! Ik heb zoveel meegemaakt, ik vind het moeilijk om mijn gevoel nu te verwoorden, dus dat doe ik even niet, misschien kennen jullie het wel als jullie zelf lang gereisd hebben.
Iedereen bedankt voor het lezen van deze blog, tot mijn volgende reis!

  • 29 Juli 2019 - 22:17

    Clementine:

    Lieve Anne

    Bedankt voor het mogen meereizen met je. Veilige terugreis.xxx van ons

  • 30 Juli 2019 - 04:40

    Marleen:

    Herkenbaar gevoel als je na een lange reis weer naar huis gaat.
    Het zal ook echt wennen zijn....
    Maar wat een geweldig mooi avontuur!

  • 30 Juli 2019 - 08:24

    Katrien:

    Lieve Anne, wat een stápel mooie herinneringen heb je opgebouwd en wat fijn dat je ons hierin liet delen dmv je geweldige verhalen. Wat zal het wennen zijn als je terug bent in Nederland. Enige voordeel misschien: ook hier is het lekker warm! En het is natuurlijk voor iedereen dicht om je heen hartstikke leuk dat je weer in de buurt bent. Jeetje, 7,5 maanden, wat een tijd. Zo knap dat je dit hebt ondernomen. Diep buigend neem ik mijn zonnepet voor je af. En hoop oprecht dat het voor jou toch ook heel fijn is weer thuis te zijn, al is het misschien maar voor even. De herinneringen worden je nooit meer afgepakt. Nieuwe kun je altijd blijven bouwen. Toch? Veel liefs. En als het zo uitkomt hoor ik graag eens persoonlijk de details. Katrien

  • 30 Juli 2019 - 09:53

    Marloes:

    Lieve dochter. Straks kan ik je weer vasthouden, knuffelen, ern zoen geven. Wst ben ik ongelooflijk trots op jou. Wat heb jij jezelf leren kennen en weten wst een power vrouw je bent. En wat waren je reisverhalen beeldend!!fijn dat je me mee nam❤

  • 30 Juli 2019 - 18:01

    Maria En Wim Broekhuijse:

    Dank je wel voor je verhalen waardoor we met je mee konden reizen.
    Wel thuis.
    Sterkte met weer wennen aan het Nederlandse leven
    Groeten uit De Meern

  • 31 Juli 2019 - 06:31

    Freek:

    Welkom thuis zussie! Op naar nieuwe avonturen! Tot snel!!

  • 31 Juli 2019 - 09:50

    Karin :

    Lieve Anne,
    ...alweer het laatste verslag van je reis...dat kan toch niet want ik zag er iedere keer naar uit om je verhalen te lezen en op afstand mee te voelen!
    Wat jij allemaal hebt mogen meemaken en hebt mogen ontdekken bij jezelf dat is prachtig en pakt niemand je meer af!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Halifax

Anne

29 juni 2021 ben ik weer vertrokken naar Canada. Ik heb een werkreis vergunning en door de wereldwijde omstandigheden mag ik alleen reizen icm een baan. Daarom ben ik nu weer terug bij 1 van mijn workaways. Als de reisrestricties minder worden trek ik weer verder. Ik weet niet of ik weer zoveel ga schrijven als andere keren. Maar we gaan het zien.... Op 12 december 2018 ga ik naar Amerika en daarna naar Canada. Ik ga rondreizen en workaways doen. Ook deze verhalen staan op deze site! Vanaf 27 februari 2010 ga ik naar Argentinië. Eén maand Spaans leren en daarna een maand vrijwilligers werk in Buenos Aires. Op deze site staan mijn verhalen over deze reis!

Actief sinds 23 Feb. 2010
Verslag gelezen: 1243
Totaal aantal bezoekers 15879

Voorgaande reizen:

27 Februari 2010 - 08 Mei 2010

Mijn eerste reis

12 December 2018 - 30 November -0001

Westcoast USA & Canada

Landen bezocht: