De eerste dagen - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Anne Klein - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Anne Klein - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

24 December 2018 | Verenigde Staten, Los Angeles

De eerste dagen:
Ik kwam dus aan in LA… duurde allemaal super lang voordat ik door security was en die man was zeer intimiderend.. Vervolgens heb ik bijna 2 uur op de shuttle van het hostel gewacht en t hostel was 4 km verderop, nee mensen in LA kan je dat niet lopen want er is overal verkeer en je kan niet overal lopen… De kamer was een gemixte kamer met alleen mannen ipv een vrouwen kamer wat ik eigenlijk had gereserveerd maargoed ik dacht als ik maar kan slapen. Het was best wel een shady hostel en ik kon uiteraard niet slapen.. De volgende dag hoorde ik dat ik dus best wel in een slechte buurt zat… Ik heb wat Duitsers ontmoet die mij hun nationale parks passen gingen verkopen en ben met hen naar Manhatten beach en Space X gegaan. ’S Avonds heeft een jongen uit het hostel me meegenomen om taco’s te gaan eten want ik mocht niet alleen over straat daar in t donker.. toen we daar buiten liepen snapte ik waarom. Allemaal shady people en heel veel armoede. Mensen die in een tent op straat wonen en noem maar op.. gevolg van dit alles was dit ik me heel naar ging voelen waar ik was en ik kreeg een soort van mental breakdown en wilde alleen nog maar naar huis. Maar… dat gingen we natuurlijk niet doen! Dus de volgende dag ben ik via GAFFL gaan kijken of er iemand in de buurt was. Een van de stichters van GAFFL stuurde me een bericht dat een vriend van hem mij kon ophalen en naar Blythe kon brengen, vanaf Blythe zou hij mij ophalen en zouden we samen naar de Grand Canyon gaan. Ik pakte mijn kans en nam het aanbod aan! Beide mannen zijn echt super aardig en de rit van LA naar de Grand Canyon was echt geweldig mooi! Ik keek mijn ogen uit! In California heb je allemaal palmbomen en besneeuwde bergtoppen en dan rijd je ineens door Arizona en dan zie je allemaal cactussen en steenachtige heuvels en bergen! Zo mooi!
‘s Avonds kwamen we aan in de Grand Canyon en hebben we nog een avondwandeling gedaan. Er was echt een prachtige sterrenhemel en je kon de schaduwen van de Canyon zien! Als klap op de vuurpijl eindigde onze avondwandeling met 6 herten die onder onze lodge lekker aan het grazen waren, ik kon ze bijna aanraken!!
De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan en hebben we hele mooie wandelingen langs de Canyon gemaakt en heel veel gezien! Ook vandaag werden we weer verrast door wilde dieren, dit keer door Elks die langs het spoor liepen. In de avond hebben we de zonsondergang bekeken en daarna hebben we Maya en Nina ontmoet! Zij zijn twee Duitse meisjes die aan Penn State studeren voor een jaar en nu een kerstvakantie nemen. Ze vroegen meteen of ik met hen mee wilde reizen een stuk omdat Akib de volgende dag weer naar huis ging. Dat wilde ik natuurlijk en zo gezegd zo gedaan. De volgende ochtend namen we afscheid van Akib en begonnen we onze afdaling de GC in via de Bright Angel Trail. We hadden bedacht dat we m niet helemaal af konden lopen omdat er ijs op het pad lag bovenaan (waar ik uiteraard ben gevallen) en we maar 1 dag hadden. Maar we werden toch overtuigd door een dude die zei dat t t echt waard was en dat t niet meer zo ver was. De dude was obviously full of shit want t was nog echt ver en men zei dat je voor naar boven gaan meer tijd moest rekenen, maar nu moesten en zouden wij het natuurlijk zien! En wat was t mooi daar beneden! The Indian Garden en de Colorado river en oh my god! Maargoed toen moesten we weer naar boven en dan op t laatst ook nog een ijsstukje! Maar wij konden dit jawel en we hebben er uiteindelijk net zolang over gedaan als naar beneden en t ijsstukje was gesmolten tijdens de dag! Super zware hike dus gehad, de zwaarste in mn leven tot nu toe, maar het was het super waard! En Nina en Maya waren super lief want ik was de langzaamste maar ze wachtten steeds op mij en droegen zelfs mijn spullen naar boven! Geweldige meiden en geweldige dag! Maar nu moesten we de rental car terug brengen naar Las Vegas en vanaf daar zijn we ’s nachts naar San Diego gegeaan met de Greyhound. In Vegas hebben we even over de strip gereden speciaal voor mij zodat ik t alvast had gezien en ik ben voor t eerst naar Walmart geweest! Super indrukwekkend allemaal en echt weer een heel ander uitzicht dan de GC!
De busrit naar San Diego verliep voorspoedig en we kwamen ’s ochtends in t geweldige ITH adventure hostel downtown aan waar we meteen ontbijt mochten pakken (dit bestond uit pannenkoeken, scrambled eggs, toast, cereal, oatmeal etc.) super chill en onze kamer was in the Eco Farm House wat echt super nice was!
In San Diego zijn we naar verschillende stranden geweest, we hebben in de zee gezwommen ook al was t niet super warm, we zijn naar Balboa Park geweest, we hebben super leuke avonden met mensen van t hostel gehad, de zon in de zee zien zakken. We hebben gedanst in de avond op t strand met allemaal hippies om ons heen die muziek aan t maken waren, t was allemaal geweldig leuk! Ook hebben we geprobeerd te liften in SD maar dat lukte helaas niet echt.. Maya is wel heel goed in t fixen van gratis busritten!
Na San Diego gingen we naar LA. We hebben vanaf t hostel in SD een stukje een free ride gekregen, in de verkeerde richting haha en toen moesten we alsnog met een Uber. In de bus zat een of andere weirdo naast me die dacht dat Maya en Nina mijn kinderen waren en hij wilde wel mijn vriendje zijn… Heel vaag allemaal maar ik zei dat ik niet geïnteresseerd was! ´s Nachts in t hostel in LA wilde er een gast bij mij in bed gaan liggen en daarna probeerde die t bij Nina en gooide die geld in haar bed haha, maar die hebben we weggejaagd en de volgende dag kregen we een gratis privé kamer voor 1 nacht!
Ons hostel lag in Hollywood. We hebben in LA de Walk of Fame gelopen, de Hollywood Hills beklommen naar the Hollywood sign en Griffith observatory. Daar waren we pas in t donker en we hebben in t donker in de Hollywood Hills een coyote gezien! Ook zijn we een avond uitgeweest en we kregen gratis entree en gratis drankjes omdat iemand van ons hostel iemand kende in die club die daar werkt! Verder zijn we nog naar Venice beach en Santa Monica pier geweest en we hebben door Beverly Hills gelopen! Het was super leuk om dit nu wel gedaan te hebben in LA, maar onze harten liggen nog steeds in San Diego!
Vanmiddag gaan we naar Santa Barbara en daar gaan we met zn 3en kerst vieren. Daarna weet ik nog niet hoe alles verder gaat maar dat zien we dan weer..!

  • 24 December 2018 - 16:30

    Leonie:

    Hallo Anne,
    Wat geweldig om jouw reisverslag te lezen en wat een mooie dingen heb je gezien en gedaan. Hele fijne Kerst daar en alvast een reispolis 2019.
    Liefs.

  • 24 December 2018 - 16:40

    Carla:

    Lieve Anne wat super dat je na een minder leuk begin nu geniet! Blijf dit doen en houd ons op de hoogte van jouw belevenissen. Vrolijke kerstdagen en een mooi 2019! Liefs Carla

  • 24 December 2018 - 19:00

    Titus:

    Ha lieverd. Zo leuk om het allemaal nog eens te lezen. Geniet er maar lekker van.

  • 24 December 2018 - 19:27

    Marloes,MF:

    Wat een geweldig verslag. Wens jullie sfeervolle kerstdagen,lieffie,xx

  • 25 December 2018 - 00:25

    Tjarda:

    Hey Anne,
    Fijn dat je het nu zo naar je zin hebt! Blijf lekker genieten en fijne kerstdagen daar! :) Ik ben benieuwd naar de rest van je avonturen.
    Liefs, Tjarda

  • 25 December 2018 - 00:25

    Tjarda:

    Hey Anne,
    Fijn dat je het nu zo naar je zin hebt! Blijf lekker genieten en fijne kerstdagen daar! :) Ik ben benieuwd naar de rest van je avonturen.
    Liefs, Tjarda

  • 25 December 2018 - 02:11

    Freek:

    Ha zussie dat klinkt allemaal top! Fijn dat je het zo naar je zin hebt nu. Geniet ervan en fijne kerstboom vandaag

  • 25 December 2018 - 04:57

    Clementine:

    Hey Anne,
    Wat heb je in een korte tijd al veel gezien en meegemaakt.
    Mooie verhalen. Fijne kerstdagen en geniet van je mooie reis .
    :-)

  • 25 December 2018 - 06:16

    Chantal:

    heej Anne,
    Wat leuk om zo jouw reis mee te beleven.
    Ik wens je een fijne kerst en een ontzettend mooi 2019.
    Kus...

  • 25 December 2018 - 16:25

    Marjolein:

    Hey Anne! Leuk om over je avontuur te lezen. Fijne kerstdagen!
    Groetjes Marjolein

  • 26 December 2018 - 12:55

    Maria En Wim Broekhuijse:

    Wat een ervaringen weer.
    Mooie reis gewenst.
    Groeten uit De Meern

  • 27 December 2018 - 07:22

    Tineke:

    Lieve Anne,
    Wat een geweldig avontuur ben jij aangegaan. Ik vind het zó stoer!
    Geniet van alles wat je nog gaat zien, ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Alvast de beste wensen voor 2019!
    Liefs en groetjes, Tineke.



  • 29 December 2018 - 10:16

    Karin:

    Hey girl,
    Super gaaf wat je aan t doen bent, geniet van alles wat op je pad komt en op naar een
    spetterende jaarwisseling daar the US.
    En ik blijf je uiteraard, wel met enige jaloezie, volgen.
    Liefs de buuf

  • 04 Januari 2019 - 07:37

    Je Late Brada:

    Hai Sestra,

    Wat een heerlijk verhaal zeg! Erg leuk om het allemaal in het uitgebreid nog eens te kunnen lezen! Geniet ervan ❤️

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Anne

29 juni 2021 ben ik weer vertrokken naar Canada. Ik heb een werkreis vergunning en door de wereldwijde omstandigheden mag ik alleen reizen icm een baan. Daarom ben ik nu weer terug bij 1 van mijn workaways. Als de reisrestricties minder worden trek ik weer verder. Ik weet niet of ik weer zoveel ga schrijven als andere keren. Maar we gaan het zien.... Op 12 december 2018 ga ik naar Amerika en daarna naar Canada. Ik ga rondreizen en workaways doen. Ook deze verhalen staan op deze site! Vanaf 27 februari 2010 ga ik naar Argentinië. Eén maand Spaans leren en daarna een maand vrijwilligers werk in Buenos Aires. Op deze site staan mijn verhalen over deze reis!

Actief sinds 23 Feb. 2010
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 15900

Voorgaande reizen:

27 Februari 2010 - 08 Mei 2010

Mijn eerste reis

12 December 2018 - 30 November -0001

Westcoast USA & Canada

Landen bezocht: