Christmas & New Year - Reisverslag uit Squaw Valley, Verenigde Staten van Anne Klein - WaarBenJij.nu Christmas & New Year - Reisverslag uit Squaw Valley, Verenigde Staten van Anne Klein - WaarBenJij.nu

Christmas & New Year

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

01 Januari 2019 | Verenigde Staten, Squaw Valley

In de Greyhound station in LA ontmoetten wij een Nederlandse jongen, Felix, die ook naar Santa Barbara ging. Ik heb de hele rit naast hem gezeten en met hem gekletst. Toen we aankwamen zijn wij naar ons motel gegaan, the Rosegarden Inn, waar wij met zn 3en cosy in een queensized bed sliepen om geld te besparen want we zijn immers cheap European travellers en accommodatie in Amerika is best wel duur! We moesten dus even een van ons naar binnen sneaken maar dat ging prima! ’s Avonds zijn we uiteten geweest met Felix voor Christmas Eve, uiteraard hebben we Mexicaans gegeten because we love Mexican food!! Of had ik dat al gezegd?? Op eerste kerstdag zijn we naar ‘’A Thousand Steps Beach’’ gegaan en hebben we de zonsondergang gekeken en er zwommen dolfijnen dicht bij de kust! De zonsondergangen op het strand zijn echt geweldig hier! Elke dag proberen we een mooi punt te zoeken om de zonsondergang te kijken. ’s Avonds wilden we weer wat gaan eten met Felix, maar het was zo druk overal en Felix moest zijn film halen dus zijn wij samen uiteten geweest. Het duurde allemaal heel lang en we wilden bijna weg gaan, maar toen kwam het eten en kregen we mega veel korting dus dat was super chill! Op de laatste dag in Santa Barbara moesten we een beetje veel rondlopen met onze bagage want niemand wilde het storen en ons motel lag ver van waar we de bus moesten nemen dus wilden we het ook niet daar achterlaten, maar uiteindelijk hebben we het af en toe ergens achter kunnen laten waardoor we konden zwemmen in de zee en de sales van Boxing Day in de stad kunnen bekijken. Onze bus naar San Francisco (Ik had besloten nog een stukje met de meiden mee te reizen) ging pas om 1.40 uur ’s nachts en de Greyhound station was dicht dus zijn we bij wat hotels naar binnen gegaan om te kijken of we daar mochten wachten en gelukkig hadden we er een gevonden waar we zelfs gratis thee kregen en snoepjes :D Happy us!! De busrit verliep oke, ik kon alleen niet zo heel goed slapen. We moesten de volgende morgen overstappen in Oakland en daar werden we een beetje hardhandig door een security vrouw behandeld.. We moesten ineens onze rugzakken leeghalen en alles laten checken en ik had wat dingen in mn tas die ik eigenlijk niet mocht hebben volgens haar maar gelukkig zag ze die niet! Later kregen zij en de buschauffeur ruzie omdat de bus te laat zou zijn door dit en hij t niet nodig vond dat wij gecheckt werden! Aangekomen in SF zijn we naar ons hostel gelopen, Amsterdam hostel, en daar hebben we onze bagage gedumpt omdat we nog niet konden inchecken. Vervolgens zijn we naar Union Square gelopen en hebben we een stadstour gedaan voornamelijk door Chinatown. We hebben ingecheckt in t hostel en weer iemand naar binnen gesneaked omdat we een prive kamer hadden en toen hebben we eten gekookt en hebben we in bed the Titanic gekeken want die was op tv. In San Francisco is het ietsje kouder dan in Santa Barbara, maar t is nog steeds niet freezing. De volgende dag hebben we fietsen gehuurd en zijn we door Golden Gate Park gefietst en over de Golden Gate Bridge! Dit was echt super gaaf! Vooral de Golden Gate Bridge is echt heel imposant en je hebt een super mooi uitzicht, t was allemaal echt zeer onwerkelijk en super mooi! ´s Avonds hebben we meegedaan aan een beerpong wedstrijd met verschillende hostels en verloren, maar hier hebben we een Nederlands meisje leren kennen, José, die hier voor een halfjaar woont. Ze doet onderzoek naar het polio virus! De volgende dag hebben we weer een toeristische dag gedaan zoals naar Fishermans warf en terug naar de brug, Sausalitos, weer naar Golden Gate Park en naar Haight street. Daar hebben we vegan burgers gegeten met José die jarig was en met vrienden uit Duitsland van Maya. Later hebben we in bed met een bak ijs nog een stukje film gekeken. De volgende morgen ontmoetten we de broer van Nina en een vriend van hem. We gingen naar Twin Peaks en Haight en Golden Gate park en daarna moest ik helaas afscheid nemen van de Duitse meisjes… Dit was even moeilijk maar ik ben zo blij dat ik hen heb mogen leren kennen! Het voelde echt als een wonder! We klikten zo goed en we hebben zo’n leuke tijd gehad en mega veel meegemaakt! Mooie zonsondergangen, vele verhalen, emoties gedeeld, kerst gevierd, elkaars taal proberen te leren, veel creepy guys, gratis ritten met de bus, Zweedse jongens die ons ‘’down to earth girls’’ noemden en nog veel meer! T was een enorm geweldige ervaring!
In de middag ben ik in t hostel gaan chillen en heb ik gezocht naar een workaway die ik na nieuwjaar kon doen voor een weekje of 2. Ik had meteen iets gevonden. Een gezin dat in San Francisco woont en een huis in Lake Tahoe hebben en lucky for me, ik mocht 1 januari meteen komen naar Lake Tahoe want daar zijn ze nu! De moeder van het gezin had zelfs meteen voor mij een lift geregeld via een of andere site met een man die van San Fransisco naar Lake Tahoe ging. ’s Avonds in t hostel kwam er een Frans meisje de kamer binnen waar ik heel gezellig mee heb zitten kletsen en waar ik op oudjaarsdag mee op pad ben geweest in Chinatown. Met de jaarwisseling kwam Jose en nog twee andere jongens van een ander hostel naar mijn hostel om gezellig wat te drinken voor we naar t vuurwerk in de stad gingen kijken. Ook een aantal mensen van mijn hostel die ik pas die dag heb ontmoet deden gezellig mee! We zijn met zn alle voor middernacht naar een goede plek in de stad te lopen om het vuurwerk te kunnen zien! Daarna zijn we allemaal naar bed gegaan.
De volgende ochtend werd ik opgehaald door Bob om naar Lake Tahoe te gaan. Het was een hele aardige man die me helemaal naar mijn host familie heeft gebracht. In Lake Tahoe ligt heel veel sneeuw en t is best koud. Op dit moment is t een skiresort. De familie is een echte Amerikaanse familie, tenminste zo komen ze een beetje over haha maar wel heel leuk! Het gezin bestaat uit een moeder, Kathy, en een vader, Doug, een dochter van 13, Meredith en een dochter van 2, Margo. Ook hebben ze twee honden Kay en Shorty en er is hier een andere workawayer uit Portland, Karen. Vannacht verblijft er ook nog een gay stel Mike en Dan en hun hond Boomer! Het is tot nu toe echt heel gezellig en relax. Ik hoef hier helemaal niet zoveel te doen alleen af en toe een beetje opruimen, koken, de honden uitlaten en op Margo passen. Vandaag namen Karen en Doug mij en Margo mee naar een nieuwjaarsfeestje bij vrienden waar we lekker eten kregen en gezellig met mensen hebben gekletst en ik heb een beetje met alle kinderen gespeeld. Nu zit ik in mijn eigen kamer te chillen. Ik ben benieuwd hoe alles weer verder gaat verlopen…

  • 02 Januari 2019 - 03:16

    Sandra:

    Dag Anne,
    Geweldig wat een avonturen. Zo knap dat jecdurft te vragenden daardoor zoveel avonturen beleeft. Heerlijk om een inkijkje te mogen nemen en zo met jou meeste reizen. Heel veel liefs,
    Sandra

  • 02 Januari 2019 - 05:33

    Titus:

    Ha lieverd,
    Weer mooi om je belevenissen te lezen hier. Maak er daar een goede week van. Liefs papa.

  • 02 Januari 2019 - 07:10

    Tjarda :

    Zo leuk om te lezen. Wat een ervaringen al! Ben benieuwd naar je volgende verhaal

  • 02 Januari 2019 - 07:40

    Marloes:

    Wat geweldig weer!!zo maak je mooie mensen en dingen mee!!!

  • 02 Januari 2019 - 14:25

    Katrien:

    Hee Anne, wat een spannende verhalen ineens! Realiseerde me niet dat je inderdaad de stoute schoenen en het vliegtuig had gepakt om helemaal de grote oceaan over te vliegen en dat immense Amerika te bereizen. Jaha, San Francisco is een leuke stad hè? Of nee, daar ben je nu niet meer. Goed dat je meteen een baantje hebt gevonden. Knap dat je steeds op totaal onbekende mensen afstapt en je weg met hen zoekt. Leuk om je tocht en avonturen te kunnen volgen. Take care, geniet en ik vind het fijn je verhalen te lezen. Liefs. Katrien

  • 02 Januari 2019 - 15:00

    Tineke:

    Hoi lieve Anne,
    Geweldig om te lezen wat je allemaal weer hebt meegemaakt.
    Wat een ervaringen en wat ontmoet je zo bijzondere mensen.
    Heel veel plezier en succes met je werk, gaat wel lukken zo te lezen.
    Daarna... op naar het volgende avontuur!
    A big hug. Tineke


  • 03 Januari 2019 - 16:02

    Clementine:

    Hey Anne,
    Je weet wel hoe je mooie reisverhalen moet schrijven.
    Ik reis met je mee.

    Veel plezier

  • 04 Januari 2019 - 07:53

    Jostie:

    Hai Sestra hier ook nog even een beriggie!
    Tof om ook een heleboel te lezen dat ik nog niet had gezien op de app, je maakt wat mee zeg!

  • 07 Januari 2019 - 07:27

    Harry:

    Hallo Anne,

    Wat een mooi reisverslag!
    Zo te lezen vermaken jullie je prima.
    Ik hoop binnenkort nog eeer eens wat te lezen.
    Heel veel plezier en maak mooie herinneringen.

    Groetjes,
    Harrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Squaw Valley

Anne

29 juni 2021 ben ik weer vertrokken naar Canada. Ik heb een werkreis vergunning en door de wereldwijde omstandigheden mag ik alleen reizen icm een baan. Daarom ben ik nu weer terug bij 1 van mijn workaways. Als de reisrestricties minder worden trek ik weer verder. Ik weet niet of ik weer zoveel ga schrijven als andere keren. Maar we gaan het zien.... Op 12 december 2018 ga ik naar Amerika en daarna naar Canada. Ik ga rondreizen en workaways doen. Ook deze verhalen staan op deze site! Vanaf 27 februari 2010 ga ik naar Argentinië. Eén maand Spaans leren en daarna een maand vrijwilligers werk in Buenos Aires. Op deze site staan mijn verhalen over deze reis!

Actief sinds 23 Feb. 2010
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 15902

Voorgaande reizen:

27 Februari 2010 - 08 Mei 2010

Mijn eerste reis

12 December 2018 - 30 November -0001

Westcoast USA & Canada

Landen bezocht: