Seattle & Vancouver - Reisverslag uit Victoria, Canada van Anne Klein - WaarBenJij.nu Seattle & Vancouver - Reisverslag uit Victoria, Canada van Anne Klein - WaarBenJij.nu

Seattle & Vancouver

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

12 Maart 2019 | Canada, Victoria

Er is een heleboel gebeurd in de afgelopen weken. De laatste week in Amerika heb ik in Seattle gespendeerd. De eerste drie dagen was ik nog met Sophia. We zijn onder andere in de Space Needle geweest waar we een prachtig uitzicht hadden over de stad, het water en de bergen. Seattle is echt een prachtige stad. Ons hostel lag heel dicht bij het water waar we prachtig uitzicht hadden over zowel de stad en de bergen. Dit zorgde voor hele mooie zonsondergangen. Sophia en ik zijn naar Freemont geweest waar de Freemont troll de Aurora brug bewaakt, net zoals in Once Upon A Time. Ook zijn we naar Pike´s Place Market geweest en daar in de steeg was de kauwgom steeg, hier zijn de muren beplakt met kauwgom echt super vies. Wij hebben ook even ons kauwgumpje achtergelaten natuurlijk haha. Verder zijn we nog wezen thriftshoppen met het hostel wat super gezellig was en we hebben nog gemeet met de jongens uit Utah die we in Portland hebben leren kennen. Zij waren na Portland ook naar Seattle gegaan en we hebben nog een super gezellige avond uit met hen gehad en ze willen echt heel graag dat we een keer bij hen thuis op vakantie komen! Ze hebben echt een super mooi huis en Utah heeft heel veel mooie nationale parken dus ik ben voor!
Nadat Sophia en ik goed afscheid hadden genomen op woensdag, heb ik op donderdag nog een mooie wandeling door de stad gemaakt naar het Grey´s Anatomy huis van seizoen 1 en Kerry Park, daar had ik een heel mooi uitzicht over de stad en de lucht was super helder dus alle hoge bergtoppen waren ook te zien. In de avond heb ik nog gezellig met een Belgisch meisje van het hostel gekookt.
Vrijdagochtend was het tijd om Seattle, en daarmee ook Amerika, te verlaten. Er zaten maar 3 mensen in de bus en bij de grens ging het allemaal heel snel en was het veeel minder intimiderend dan toen ik in Amerika aankwam.
Ik vond het heel dubbel om weg te gaan uit Amerika. Aan de ene kant heel leuk omdat ik super veel zin in Canada had, maar ook heel jammer omdat ik nog zoveel had willen zien en doen, maar dat kan toch niet allemaal en ik ben heel blij met alle ervaringen die ik heb gehad!

Aangekomen in Vancouver, ben ik gelijk naar het hostel gelopen dat midden in het centrum ligt. Het centrum doet mij een beetje denken aan Amsterdam, Kalverstraat etc. en New York (van de films). Later is mij ook verteld dat veel films die zich in New York afspelen hier worden opgenomen. Verder is ook Vancouver volledig omringt door bergen en natuur. Super mooi!
Het hostel is echt super gezellig en doet hele leuke tours! Ik ben meteen vriendinnen geworden met 2 kamergenootjes, Sophie en Ronja en ja het zijn weer Duitsers! Dit halve hostel is trouwens Duits. Daarna zijn wij al snel vriendinnen geworden met meer Duitse meisjes. Een van hen (Sara) studeert in Breda.
Op zaterdag gingen we met het hostel naar Granville Island in de stad. Daarna heb ik met wat mensen nog door de rest van de binnenstad gelopen. Gastown is een hele leuke plek voor winkeltjes en uitgaan en er staat een stomende klok. ´s avonds in het hostel heb ik met een hele groep wat gedronken. Op zondag ben ik naar Stanley park geweest met Shefali die ik in Portland heb ontmoet. We hebben fietsen gehuurd en gezellig door het park gefietst. De dag erna gingen we met het hostel naar Lynn Canyon in North Vancouver. Hier was het echt heel mooi! De paden waren wel super glad en vol met ijs en ik heb over een bevroren meer gelopen wat ik echt doodeng vond en nooit meer doe hihi.. Bij dat meer is een deel van de film Twilight opgenomen. Later zijn we nog over een suspencion bridge gelopen. De tourgids deed het super leuk en het was heel gezellig met iedereen. Op maandag en dinsdagavond was beerpongavond. Sara en Karlotta hadden bijna gewonnen beide avonden maar helaas geen geluk. 1 van die twee avonden kwamen er 2 Australische jongens en 1 meisje de kamer binnen om 3 uur ´s nachts en gingen alle 3 in het bed boven mij liggen… Ronja Sophie en ik keken elkaar aan want iedereen was wakker geworden van deze mensen.. na 10 minuten en wat gegiechel gingen ze weer weg… heel bijzonder. De volgende dag bleek dat de jongens daadwerkelijk in onze kamer verbleven en hadden allebei een eigen bed. Wij vroegen wat er aan de hand was maar ze gaven niet echt duidelijk antwoord, wel waren ze heel gezellig en hebben we veel met (en om) ze gelachen. Woensdagavond was er muziek bingo in het hostel. Hier hebben wij ons flink vermaakt door mee te zingen en te dansen en we hebben 20 dollar bargeld gewonnen met een groepje. Dit geld hebben wij de volgende avond opgemaakt met Trivia night, helaas hebben we daarmee niet gewonnen. Op donderdag was er ook weer een hostel tour naar Pacific Spirit Park. Het begin van het park is een heel mooi dicht bos met heel veel groen. Later wist de tourgids de weg niet meer en liepen we over een golfbaan .. daarna zijn we langs het strand gelopen en hebben we een adelaar gezien!
Na de tour was het tijd voor iets spannends… mijn eerste tattoo werd gezet in mijn hostelkamer met naald en inkt door Karlotta. Handpoke tattoo! Al de meiden waren erbij en 2 jongens uit onze kamer wilden ook meekijken. Het was een hele mooie ervaring.. :)
Op vrijdag gingen we weer mee met een tour naar Lighthouse Park. Hier is ook veel van de Twilight films opgenomen. Het uitzicht was weer onbeschrijfelijk mooi. We liepen door het bos langs het water en in de verte kon je de stad zien. Aan de andere kant kon je de contouren van Vancouver Island zien. In de avond hebben de meiden en George in ik drank gehaald en zijn in het hostel Canadezen tegengekomen waarmee we gezellig wat hebben gedronken. Aan het eind van de avond wilden we nog naar een club gaan, maar ook in Canada sluiten de clubs om 2 dus dat ging helaas niet door..
Zaterdag gingen we wederom mee met een hostel tour naar Quarry Rock bij Deep Cove. Dit was een heeel touristische plek en de klim naar de rots was best intensief na een korte nacht. Maar de weg ernaartoe was prachtig en op de rots was het lekker zonnig en hebben we heel lang gezellig met iedereen gekletst. In de avond was het tijd voor Karaoke met de Canadezen. De valse liedjes die daar allemaal gezongen werden zal ik jullie maar niet lastig mee vallen. De volgende dag kwamen we erachter dat de Canadezen alles betaald hadden en het dus echt super duur was geweest volgens Craig en George.. Maar de mannen waren alweer weg uit het hostel.. oeps.. Hopelijk waren ze rijk… en ze hebben nooit gevraagd om geld en of het oke was om naar een dure bar te gaan anders hadden wij wel gezegd dat we dat niet konden betalen!
Op zondag hadden we een kater… Ronja, Sophie en ik zijn nog wel naar het appartement van Sara en Karlotta gegaan waar zij vanaf die dag mochten intrekken. Hier hebben we nog even goed afscheid genomen van elkaar. Op maandag was het tijd om weg te gaan uit Vancouver helaas.. Sophie en ik zijn met de Ferry naar Victoria op Vancouver Island gereisd. Ik vind het leuk om nog even met 1 van de meiden te zijn. Victoria is echt een hele mooie stad van wat ik tot nu toe heb gezien. Ons hostel ligt heel dicht bij de haven. Er staan hier heel veel totempalen wat ik heel mooi vind en het is niet zo druk en nog meer omringt, heb ik het idee, door de natuur.

  • 12 Maart 2019 - 23:18

    Clementine:

    Wat ontzettend gaaf wat je allemaal mee hebt gemaakt tot nu toe. En mooi hoogte punt je tattoo.
    Ben benieuwd :-)
    Geniet van al het mooi's wat nog komen gaat. xxx

  • 13 Maart 2019 - 01:45

    Marloes:

    Wat heerlijk weer om te lezen , zo beeldend!!!! Blijven genieten hoor

  • 13 Maart 2019 - 06:27

    Sandra:

    Oh wat een avonturen, heerlijk je bent en blijft precies wie je altijd bent. Je bent een wandelende gids inmiddels. Leuk dat we door jouw ogen en woorden mee mogen kijken

  • 13 Maart 2019 - 08:06

    Freek:

    Leuk zussie om weer je verhalen te lezen!! Heel veel plezier weer komende tijd en ik kijk uit naar de volgende!

  • 13 Maart 2019 - 09:11

    Leonie:

    Hallo Anne, wat beleef je toch een mooie reis. Ik geniet elke keer van je verhaal en de foto’s.
    Nog veel plezierig Canada.

  • 13 Maart 2019 - 09:59

    Katrien:

    Dankjewel weer, Anne, voor je mooie verhaal! Op naar het volgende... graag. Liefs. K

  • 14 Maart 2019 - 05:50

    Maria Broekhuijse:

    Bedankt voor je verhaal. Groeten uit De Meern

  • 15 Maart 2019 - 12:37

    Titus :

    Wat leuk dit weer te lezen Anne. We genieten lekker met je mee.

  • 18 Maart 2019 - 06:53

    Tineke :

    Lieve Anne, weer super om te lezen wat je allemaal gezien en meegemaakt hebt.
    Lekker genieten!
    Veel plezier in Canada.
    Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Victoria

Anne

29 juni 2021 ben ik weer vertrokken naar Canada. Ik heb een werkreis vergunning en door de wereldwijde omstandigheden mag ik alleen reizen icm een baan. Daarom ben ik nu weer terug bij 1 van mijn workaways. Als de reisrestricties minder worden trek ik weer verder. Ik weet niet of ik weer zoveel ga schrijven als andere keren. Maar we gaan het zien.... Op 12 december 2018 ga ik naar Amerika en daarna naar Canada. Ik ga rondreizen en workaways doen. Ook deze verhalen staan op deze site! Vanaf 27 februari 2010 ga ik naar Argentinië. Eén maand Spaans leren en daarna een maand vrijwilligers werk in Buenos Aires. Op deze site staan mijn verhalen over deze reis!

Actief sinds 23 Feb. 2010
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 15900

Voorgaande reizen:

27 Februari 2010 - 08 Mei 2010

Mijn eerste reis

12 December 2018 - 30 November -0001

Westcoast USA & Canada

Landen bezocht: