Oregon - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Anne Klein - WaarBenJij.nu Oregon - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Anne Klein - WaarBenJij.nu

Oregon

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

24 Februari 2019 | Verenigde Staten, Seattle

Mijn verjaardag heb ik leuk gevierd door maandagavond met Sophia en Jyott uiteten te gaan en op mijn verjaardag zelf ben ik met Sophia naar de zeehonden bij Pier 39 op Fisherman´s Wharf gegaan en hebben we ijs gegeten. De rest van de week in San Fran regende het erg veel. 1 dag zijn we naar de Muir Woods geweest. Dit is ook een Redwood forest en dat was weer prachtig! De bomen zijn echt immens groot en zo mooi en door de regen rook het bos ook echt heel lekker! Later zijn we terug gebracht naar de stad door wat Amerikanen.. Wij hadden alleen het idee dat ze niet echt gewend waren aan backpackers en volgens mij vonden ze ons eng en raar... maar ach zo gaat dat blijkbaar. 1 nacht in het hostel heb ik met een dakloze in een kamer geslapen. Dat was zeer bizar.. Hij had geld gewonnen in het casino en kon zichzelf een nacht permitteren. Gelukkig sliepen er meer mensen in de kamer want ik wil niet bevooroordeeld zijn, maar ik voelde mij toch niet zo veilig en hij deed drugs in de badkamer en mensen zeiden ook dat die zichzelf ´s nachts aan het aftrekken was.. Anyway, weer een nieuwe ervaring I guess.. De rest van de week heb ik met Sophia nog een beetje wat dingetjes in de stad gedaan en ik ben zelf op de laatste dag voor vertrek naar Portland naar Alcatraz geweest. Dat was zeer indrukwekkend om te zien. Ik heb een audiotour door de gevangenis gedaan en zelf op het eiland rondgelopen. Ik heb er ook geleerd dat nadat de gevangenis gesloten was er een bezetting van indianen is geweest. Dit deden ze om de Native American weer naar boven te brengen en zichzelf weer te verbinden met hun oude leefwijzen.
In de avond na Alcatraz gingen Sophia en ik met de bekende Cablecar naar de bus. We moesten namelijk eerst een uur met de bus naar Emeryville en daarna met de trein naar Portland. Onderweg kwamen we een jonge moeder met haar 12 jarige dochter en haar babyzoon tegen. We hebben veel met haar gekletst. De treinreis was heel comfortabel, maar wel heel lang! Maar het uitzicht was adembenemend. Het leek wel een sprookje waar we doorheen reden! Allemaal mooie landschappen, van bos tot bergen, tot grote meren en watervalletjes. Eenmaal aangekomen in Portland, zijn we meteen naar het hostel gegaan wat in een heel gezellig hipster achtig buurtje ligt, Hawthorne. De volgende dag hebben Josh & Caleb, twee locals, ons meegenomen naar Mount Hood. Daar sneeuwde het heel erg en was het heel koud, maar wel heel mooi! We hebben heel even de top kunnen zien en daarna zaten de wolken er helaas voor. We zijn naar Timberline Lodge geweest. Josh vertelde dat ze de buitenkant hebben gebruikt voor een shot in de film The Shining. Josh en Caleb hebben ons veel verteld over Portland en allemaal dingen aangeraden om te doen. Het was super gezellig met ze! De rest van de week hebben Sophia en ik samen met nog wat andere mensen van het hostel de stad verkend. Ik vind het een hele leuke stad, het heeft een hele goede combinatie van stad en natuur. Verder zijn de mensen ook echt super aardig! We zijn naar verschillende stadsparken geweest waaronder Mount Tabor park en Forest Park bij Pittock Mansion. Hier hadden we ook een heel mooi uitzicht op de stad. Verder zijn we ook twee avonden uitgeweest met anderen van het hostel wat echt super gezellig was! We hebben een homo stel uit Utah ontmoet die ons uit hebben genodigd om ooit bij hen op vakantie te komen en twee meiden uit Vancouver die ik absoluut ga opzoeken als ik daar ben. De laatste dag in Portland zijn Sophia en ik met een shuttle naar de Columbia River Gorge geweest en hebben we de Multnomah Falls bezocht. Een super mooie waterval en de omgeving was gevuld met besneeuwde bergen en de rivier. In de avond gingen we met Josh en Caleb naar de kust van Oregon. In de auto hebben we uiteraard even een Disney karaoke gedaan en in de avond hebben we super gezellig gekletst. We hebben in een motel geslapen in Lincoln City en zijn de volgende dag langs de kust gereden en naar Newport geweest naar een bierbrouwerij. Caleb en Josh hebben ons heel veel verteld over Oregon en we hebben 3 van de 7 wonderen van Oregon gezien. De kust, Mount Hood en de River Gorge. Daarna mochten we mee naar een huisfeestje van vrienden van hen wat echt heel gezellig was. Iedereen was zeer verwelkomend. Na het feestje hebben we op de boerderij waar Caleb woont geslapen net buiten Salem, Oregon (niet de heksenstad). Vanochtend hebben de jongens ons meegenomen om te brunchen zoals Amerikanen dat doen en daarna zijn Sophia en ik naar Seattle gereisd. Het was super leuk om tijd te spenderen met locals en een klein kijkje in hun leven te nemen.
Ik heb een hele leuke tijd gehad in Portland en Oregon! Mijn hart is hier, net als in San Diego, een beetje gestolen...
Sophia blijft tot woensdag met mij in Seattle. Ze heeft besloten om niet eerst met mij naar Vancouver in Canada te gaan maar naar Toronto omdat ze daar 10 maanden heeft gewerkt. Dus woensdag gaat ze weer terug en weet ik nog niet hoe mijn reis er dan verder uit gaat zien, maar Canada komt steeds dichterbij..
Ik weet niet zo goed wat er aan de hand is met de foto sectie. Ik probeer foto's te uploaden maar het lukt niet echt. Voor foto's moeten jullie het dus eventjes doen met mijn social media accounts!

• 25 Februari 2019 - 05:24

Marloes:

Wat geweldig weer om te lezen, en dat gaat weer helemaal goed komen naar Canada,xxxxxxxxxxx

• 25 Februari 2019 - 05:29

Marloes:

En de knappe dokters van grey's??!!!die moet je gezien hebben, toch??!

• 25 Februari 2019 - 05:30

Katrien:

Hee lieve Anne, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Wist dit niet, maar beter laat dan nooit. Wat een bijzondere reis ben je toch aan t maken. Geweldig! Dank voor de update. Enjoy. Take care. En tot de volgende keer. Liefs. Katrien

• 25 Februari 2019 - 11:23

Joost:

Jaja, bijna Canada! Superspannend en toch ook superfijn om toch nog een aantal topdingen mee te maken voor je het land moet gaan verlaten! Geniet er nog van ❤️

• 25 Februari 2019 - 12:46

Titus:

Wat een mooi en leuk verhaal weer. En Canada, ja nog maar een weekje en dan ben je daar. Wel weer erg leuk toch, weer een nieuw avontuur in.

• 26 Februari 2019 - 10:53

Clementine:

Hoi Anne, je weet wel hoe je verhalen moet schrijven, geweldig. Ik reis met je mee xxx

• 26 Februari 2019 - 17:39

Maria Broekhuijse:

Wat heb jij al veel gezien
    Leuk om te lezen
    Goede reis
    Groet van Wim en mij

Verslag uit: Verenigde Staten, Seattle

Anne

29 juni 2021 ben ik weer vertrokken naar Canada. Ik heb een werkreis vergunning en door de wereldwijde omstandigheden mag ik alleen reizen icm een baan. Daarom ben ik nu weer terug bij 1 van mijn workaways. Als de reisrestricties minder worden trek ik weer verder. Ik weet niet of ik weer zoveel ga schrijven als andere keren. Maar we gaan het zien.... Op 12 december 2018 ga ik naar Amerika en daarna naar Canada. Ik ga rondreizen en workaways doen. Ook deze verhalen staan op deze site! Vanaf 27 februari 2010 ga ik naar Argentinië. Eén maand Spaans leren en daarna een maand vrijwilligers werk in Buenos Aires. Op deze site staan mijn verhalen over deze reis!

Actief sinds 23 Feb. 2010