Workaway & Roadtrip - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Anne Klein - WaarBenJij.nu Workaway & Roadtrip - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Anne Klein - WaarBenJij.nu

Workaway & Roadtrip

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

18 Januari 2019 | Verenigde Staten, San Diego

Afgelopen maandag (14-01) was mijn laatste dag van mijn eerste Workaway. We waren in t weekend weer in Squaw Valley geweest en reden terug naar San Francisco.
De eerste week van de Workaway verbleven we de hele week in Squaw Valley. Hier heeft het veel gesneeuwd en in het weekend was er zelfs een sneeuwstorm! Ik werd ’s ochtends wakker van de dynamiet die ze afstaken om lawines te voorkomen. Ook kreeg ik de schrik van mn leven toen er de eerste keer een hele bult sneeuw van het dak af viel! Doug heeft zich doodgelachen haha! Op een dag van de week heeft Kathy mij meegenomen naar Reno, daar rijdt Meredith paard en we zijn dan ook naar de manege geweest waar ik tijdens Meredith haar les op Margo moest passen zodat Kathy boodschappen kon doen! Het was er heel mooi al die boerderijen zo tussen de bergen! Het was wel een beetje naar want Meredith haar paard is ziek en ze kan er niet meer op rijden. Dat was heel moeilijk voor haar en ook moeilijk om te zien hoe dat haar aangreep. Later de avond hadden we weer een feestje bij vrienden waar ik een tijdje met Karen heb zitten kletsen.
De rest van de week heb ik vooral veel opgepast en Kai uitgelaten. Kai is best een sterke Duitse herder en niet zo heel goed opgevoed dus het was soms best moeilijk om hem uit te laten op de gladde paden. Ook heb ik Meredith geholpen met een science project, we hebben een celmembraan gemaakt van rice krispies en marshmellows en daarop met snoepjes en frosting allerlei aspecten van het membraan gemaakt.
Aan het eind van de eerste week zijn we naar het huis in San Francisco gegaan. Daar ben ik veel met Margo naar speeltuinen geweest en heb ik nog wat meer van de stad kunnen zien. Ook heb ik afgesproken met andere reizigers om misschien samen te reizen en toen heb ik de Belg Jan ontmoet waarmee ik later zou gaan reizen. Ik ben een avond naar Jose haar huis gegaan (het Nederlandse meisje dat hier studeert) zij heeft een nieuwe Nederlandse huisgenoot en we hebben gezellig in hun huis zitten kletsen.
Op de laatste avond in SF kwam Lena aan, het andere Nederlandse meisje dat een weekje een Workaway bij de familie ging doen! We hebben heel gezellig gekletst en de volgende dag toen we weer in Squaw Valley waren, mochten we samen naar Lake Tahoe gaan! Dit was super gezellig en het was er super mooi! Het meer is echt heel helder en het strekt super ver uit! De rest van het weekend hebben we gezellig samen op Margo gepast en de honden uitgelaten. Ook hebben we samen in de hottub gezeten wat echt heel fijn was en heel mooi om ’s avonds de sterrenhemel te bekijken vanaf een warm bad midden in de sneeuw!
Ik heb een leuke tijd gehad bij de familie! Iedereen was heel erg aardig en het was leuk om te ervaren hoe een Amerikaanse familie werkt. Soms vond ik het wel heel lastig omdat Doug en Kathy niet echt een schema hadden dus soms wist ik niet zo goed wat ik moest doen en zat ik een beetje te wachten. Dat was soms saai, maar dat hoort er dan denk ik ook maar weer bij! Ik heb voorlopig wel even genoeg kinderprogramma’s gekeken zoals PAW Patrol en Bubble Guppies en ik ken ook weer hele leuke Amerikaanse kinderliedjes die niet meer uit mijn hoofd gaan voorlopig haha!
Op maandag de 14e had ik afgesproken dus te gaan reizen met die Belg, Jan heet hij. Ik ben 4 dagen met hem op roadtrip geweest. We zijn naar Death Valley geweest en onderweg daarnaartoe naar Red Rock Canyon want dat kwamen we tegen! In Death Valley hebben we een wandeling gemaakt door de Mesquite Sanddunes, we hebben rondgelopen in Golden Canyon en we zijn naar de Badwater Saltflats geweest. Heel veel wegen die we tegenkwamen in DV waren helaas gesloten. Door de government shutdown zijn er ook heel veel Nationale parken helemaal gesloten. Wij wilden namelijk eigenlijk eerst ook naar Sequoia National Park gaan maar dat zit dicht en veel gedeeltes van Yosemite zitten dicht (ik hoop nog wel dat ik daar heen kan gaan) en nog vele andere parken zijn helemaal of gedeeltelijk dicht. Dit vind ik heel jammer, maar ik ben al heel blij met alles wat ik wel heb kunnen zien en ik kan altijd nog een keer terug! Death Valley is echt een heel mooi National Park. De bergen en rotsen die je er ziet hebben hele mooie reliëfs en hele mooie kleurverschillen. Aan de ene kant van Death Valley lag er sneeuw en het was heel mooi, ik reed en er was heel veel mist en ineens zagen we Death Valley liggen, het doemde echt op uit de mist! De volgende dag aan de andere kant van het Park was het warm en was er geen sneeuw. We hebben het ’s avonds ook zien regenen! Nadat we de tweede dag in DV zijn geweest hebben we in een casino hotel geslapen. Dat was ook wel heel gek om te doen! Verder hebben we in motels geslapen. Jan wilde de volgende dag via Joshua Tree Park naar San Diego rijden. Ik ben meegegaan en zit nu weer in hetzelfde hostel als waar ik met de Duitse meiden zat! Heel veel vrijwilligers van toen zijn er nog steeds dus dat is heel gezellig! Jan is naar een ander hostel gegaan en gaat weer zijn eigen weg. Joshua Tree is echt ook een heel mooi park alleen helaas regende het de hele dag dus dat was een beetje jammer. Ook hier zijn effecten van de shutdown te zien want er zijn schijnbaar mensen geweest die 2 bomen hebben omgehakt, dat vertelde iemand in het San Diego hostel.. Echt super naar! Dat gebeurt er blijkbaar als er niet veel, tot geen controle is.. Dit is ook de reden dat veel parken zijn afgesloten omdat er (bijna) niemand meer aan het werk is en alle vuilnis zich opstapelt, toiletten niet meer werken en de veiligheid niet meer gegarandeerd kan worden. Ik hoop dat het snel voorbij gaat en dat er niet nog meer mensen rare ideeën krijgen zoals die mensen die die bomen hebben omgehakt!
Terug in San Diego heb ik een gezellige avond gehad met bekenden en weer nieuwe mensen! Vandaag heb ik niet zoveel gedaan, ook weet ik nog niet wat mijn volgende stap is, maar dat ga ik hier weer een beetje uitzoeken.

• 19 Januari 2019 - 06:08

Sandra:

Dag Anne,
    Wat een heerlijke avonturen en een mooie natuur. Raar idee, dat je direct ook de gevolgen van de shutdown ervaart. Hoort blijkbaar bij alle avonturen die je op deze reis beleeft. Heerlijk om te horen wat een prachtige natuur jij je in bevind. Hier is het ook koud, het heeft gevroren vannacht. Heel veel lieve groeten en knuffels.

• 20 Januari 2019 - 14:05

Marloes:

Weer heerlijk om het te lezen en wat leuk om bekenden terug te zien!! Ben benieuwd waar je naar toe gaan. En hopenlijk lost de shutdown snel op...xxxx

• 20 Januari 2019 - 15:30

Katrien:

Tja, die Trump ook... wel móói daar! Leuk weer om je verhaal te lezen. Tot je volgende avontuur. Veel liefs, K.

• 22 Januari 2019 - 06:10

Joost:

Super om weer een waarbenjij te lezen van je lieve zuster!! Fijn dat je het daar zo goed hebt nog steeds en wat beleef je toch fantastische dingen!

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Anne

29 juni 2021 ben ik weer vertrokken naar Canada. Ik heb een werkreis vergunning en door de wereldwijde omstandigheden mag ik alleen reizen icm een baan. Daarom ben ik nu weer terug bij 1 van mijn workaways. Als de reisrestricties minder worden trek ik weer verder. Ik weet niet of ik weer zoveel ga schrijven als andere keren. Maar we gaan het zien.... Op 12 december 2018 ga ik naar Amerika en daarna naar Canada. Ik ga rondreizen en workaways doen. Ook deze verhalen staan op deze site! Vanaf 27 februari 2010 ga ik naar Argentinië. Eén maand Spaans leren en daarna een maand vrijwilligers werk in Buenos Aires. Op deze site staan mijn verhalen over deze reis!

Actief sinds 23 Feb. 2010