San Diego 2.0 - Reisverslag uit Midpines, Verenigde Staten van Anne Klein - WaarBenJij.nu San Diego 2.0 - Reisverslag uit Midpines, Verenigde Staten van Anne Klein - WaarBenJij.nu

San Diego 2.0

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

27 Januari 2019 | Verenigde Staten, Midpines

Uiteindelijk ben ik meer dan een week in San Diego gebleven. Mijn plan was om die zondag (de 20ste) weer weg te gaan, maar toen heb ik eerst verlengd tot dinsdag. Op maandag besloot ik dat ik nog wel langer wilde blijven omdat het zo gezellig was en toen ging ik naar de receptie om tot donderdag bij te boeken. Op de een of andere rare manier had het hostel mijn gedachten gelezen (of mij horen praten over dat ik nog wel een paar nachtjes wilde blijven) want ik was al geboekt t/m donderdag… Niemand wist hoe het was gebeurd maar voor mij kwam het alleen maar goed uit! Ik moest het nog wel betalen haha. Uiteindelijk heb ik zelfs nog een extra nachtje geboekt tot vrijdag!
Op zaterdag de 19e ben ik met het hostel op excursie geweest. We gingen met de ‘’van’’ eerst naar Mount Soledad. Hier hebben we over San Diego uitgekeken en gewacht op een space lancering die helemaal niet echt te zien was, maar iemand die daar ook was had ons overtuigd dat we moesten kijken dus wij wachten, maar we zagen alleen een wolkje! Toen zijn we naar La Jolla Cove geweest en hebben we gepicknickt bij het strand en naar de zeehonden gekeken! Als laatste gingen we naar Black’s Beach. De weg hiernaartoe was vol met hindernissen en veel mensen zijn gevallen en we hadden allemaal modderige kleren, ik was zo bang dat ik uit zou glijden over de modder dat ik er maar gewoon middenin ben gaan zitten en naar beneden ben gegleden! Het was wel een mooi pad! Eenmaal aan het strand ben ik gaan zwemmen in mn ondergoed! Bijna iedereen vond dat te koud dus moest ik maar alleen zwemmen. Dit was de laatste keer dat ik in de zee daar heb gezwommen. Later hebben we nog genoten van weer een prachtige zonsondergang en zijn we weer terug naar het hostel gegaan.
Op zondag heb ik wat geschreven in Balboa Park en een beetje rondgelopen. In de avond was er een feestje voor Anita, een Hongaars meisje die lang heeft gevrijwilligd in het hostel, maar die ging de volgende dag weg! Het was erg gezellig maar ook wel naar om te zien hoe iedereen afscheid van haar nam omdat het heel emotioneel was!
Op maandag ben ik met een kamergenootje, Annalisa, uit je raad het nooit… Duitsland…naar Oldtown gegaan en Sunset Cliffs. Oldtown is echt een heel leuk gedeelte van de stad, het heeft wat weg van een oud western stadje met een saloon en veel winkeltjes met handgemaakte dingen zoals een snoepwinkeltje en een zeepwinkeltje en noem maar op. Ook heeft het veel Mexicaanse invloeden. Die avond heb ik Chicken Run gekeken in de common room met wat hostel mensen en ben ik vroeg naar bed gegaan.
Dinsdag ging Annalisa weg. Ik heb die dag veel gepraat met Stephanie uit mijn kamer, wederom een Duitser.. Ik trek ze aan denk ik… zij heeft al heel veel gereisd en kwam net uit Australië! Ze was op doorreis naar Hawaii. In de avond was Taco Tuesday met het hostel en Nathalia een Braziliaanse als host! Het was super gezellig met iedereen! Ik heb wat Canadezen ontmoet die me helemaal enthousiast hebben gemaakt voor Canada! Ook heeft 1 ervan verteld dat de kust van Californië heel veel haaien heeft… gelukkig maar dat ik niet meer ging zwemmen hahaha!
Woensdag ben ik met Lena, mijn mede Nederlandse workawayer in SF en LT, naar Ocean Beach geweest waar we lekker hebben gekletst en naar de farmersmarket zijn geweest! Ook heb ik wat gewinkeld.. dit was niet echt het idee, maar we konden sommige dingen gewoon niet laten hangen want ze hadden 70% korting… we zijn zelfs 3 keer terug naar binnen gegaan! En er zat nog een voordeel aan want ik had veel te weinig kleren aan en in de avond werd het koud dus kon ik mijn nieuwe kleren aantrekken! In de avond kwam ook het hostel die kant op en ben ik met hen weer mee terug naar het hostel gegaan! In de avond hebben we weer met wat mensen een film gekeken, Mr. Nobody werd het dit keer.
De laatste dag in San Diego ben ik met Adam en Camila, mensen van het hostel, naar het Hard Rock hotel gegaan en heb ik stiekem met hen in het zwembad daar gezwommen, dat is natuurlijk eigenlijk alleen voor gasten. Ook heb ik daar nog even gemeet met LeeAnn, zij zat ook een nachtje in het hostel maar sliep nu bij een vriend! Ze wilde mij alleen nog een keer zien want we hadden een leuke click en ze wil graag een keer naar Nederland komen.
In de avond zijn we met veel mensen van het hostel een hottub gaan crashen, dit keer niet in het Hard Rock hotel, maar in het Hilton… Helaas werden we gesnapt en moesten we vertrekken. Maar we hebben toch een goede 45 minuten met meegenomen wijn in de hottub gezeten en het was heel gezellig!
Op vrijdag moest ik dan toch echt vertrekken, ik vond het moeilijk om afscheid te nemen want ik heb een super leuke tijd gehad met zowel gasten als personeel en mensen die in het hostel wonen! Maar als ik meer wil zien kan ik natuurlijk niet voor altijd blijven! Ik ben met de Flixbus naar LA gereisd. Onderweg van Downtown LA naar het hostel waar ik 1 nachtje zou slapen heb ik een hele gezellige man ontmoet die mij geholpen heeft met de goede bus te vinden en hij heeft zelfs voor mijn bus betaald! Hij zei dat als hij mij nu helpt, hij zelf zou worden geholpen door een aardig persoon als hij ooit in Nederland gaat reizen. In het hostel was het schoon en fijn en het hostel ligt gelukkig ook in een fijne wijk! De volgende ochtend had ik een lift met twee mensen van dat hostel naar een motel, Miners Inn, Mariposa, in de buurt van Yosemite. Ik sliep hier alleen.. zij zijn doorgegaan naar een andere accommodatie en gingen hun eigen weg. Ik vond het niet zo fijn om weer alleen te zijn omdat ik net een week heb gespendeerd met super leuke mensen, maar dat was ook weer een goed leermoment voor mijzelf.. Vandaag ben ik doorgereisd naar het Yosemite Bug hostel/resort in Midpines. Hier verblijf ik 4 nachten en morgen ga ik met de bus in mijn eentje naar het park. Ik hoop dat ik nog wel wat dingen kan zien ondanks dat ik geen auto heb. Dat is in de winter een stuk lastiger dan in de zomer, maar ik kan in ieder geval naar het bezoekers centrum komen en er rijden misschien wel wat shuttle bussen. Ook kan ik in het visitors center vragen naar wandelroutes in de buurt. Dit heb ik allemaal gehoord van het super aardige meisje van de receptie van dit hostel/resort waar ik nu ben. Zij maakte mijn dag weer helemaal goed en ik voel mij nu niet meer zo naar dat ik alleen ben! Ik ga gewoon lekker kijken wat ik allemaal kan zien op deze manier alleen en misschien kom ik vanavond hier in het hostel wel mensen tegen met wie ik mee kan. Het ziet er hier waar ik nu ben in ieder geval al super mooi uit, midden in de natuur dus dat is sowieso al helemaal super! En er is een hele leuke hond hier!

  • 28 Januari 2019 - 06:42

    Maria Broekhuijse:

    Ha Anne

    Boeiend om je verhaal te lezen.
    je hebt vast alweer mensen ontmoet.
    We blijven je volgen
    Groeten uit De Meern
    Maria en Wim

  • 28 Januari 2019 - 07:43

    Joostini:

    Dag lieverd!

    Begrijpelijk dat het weer even wennen is na zo’n week! Maar je kunt kwa gezelligheid natuurlijk niet alleen maar blijven overtreffen, want dan wil je ons straks helemaal niet meer zien!

  • 28 Januari 2019 - 09:07

    Freek:

    Leuk om weer te lezen zus! Altijd lastig om weer verder te gaan als je een leuke tijd hebt gehad maar ook gaaf om weer nieuwe mensen en plekken te ontdekken! Veel plezier weer komende tijd en ik ben benieuwd naar je volgende verslag! Kus

  • 28 Januari 2019 - 12:27

    Leonie:

    Hallo Anne,

    Wat leuk om al jouw verhalen te lezen. Blijf genieten. Lieve groetjes,
    Leonie

  • 28 Januari 2019 - 16:55

    Sandra:

    Je bent een stoertje, je doet enorm veel levenswijsheid op en je ontmoet veel mensen. Heerlijk om mee te lezen met je avonturen Wij zitten nu lekker in de verse sneeuw, ook geen straf. We kijken uit naar je volgende avontuur.

  • 28 Januari 2019 - 19:08

    Katrien:

    Ha Anne, merk je al iets van het feit dat de shut-down in ieder geval de komende drie weken van de baan is? Hoop dat Trump eindelijk verstandig wordt en al het geldverslinden staakt, maar ja, of dat zal lukken...? Ik hoop in ieder geval dat jiji zo door kunt blijven gaan met je prachtige tocht. Tot een volgend verslag, leuk! Liefs. Katrien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Midpines

Anne

29 juni 2021 ben ik weer vertrokken naar Canada. Ik heb een werkreis vergunning en door de wereldwijde omstandigheden mag ik alleen reizen icm een baan. Daarom ben ik nu weer terug bij 1 van mijn workaways. Als de reisrestricties minder worden trek ik weer verder. Ik weet niet of ik weer zoveel ga schrijven als andere keren. Maar we gaan het zien.... Op 12 december 2018 ga ik naar Amerika en daarna naar Canada. Ik ga rondreizen en workaways doen. Ook deze verhalen staan op deze site! Vanaf 27 februari 2010 ga ik naar Argentinië. Eén maand Spaans leren en daarna een maand vrijwilligers werk in Buenos Aires. Op deze site staan mijn verhalen over deze reis!

Actief sinds 23 Feb. 2010
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 15896

Voorgaande reizen:

27 Februari 2010 - 08 Mei 2010

Mijn eerste reis

12 December 2018 - 30 November -0001

Westcoast USA & Canada

Landen bezocht: