Yosemite, Santa Cruz, Roadtrip - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Anne Klein - WaarBenJij.nu Yosemite, Santa Cruz, Roadtrip - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Anne Klein - WaarBenJij.nu

Yosemite, Santa Cruz, Roadtrip

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 Februari 2019 | Verenigde Staten, San Francisco

Zoveel gezien en gedaan de afgelopen weken!
Yosemite was echt geweldig mooi! Ik kon er niet genoeg van krijgen! Super mooie watervallen, rotsformaties, bergen en heel veel groen! Ook super veel wildlife gezien, herten, eekhoorns, stellars jays en als klap op de vuurpijl een beer! De beer stond bijna naast de trail die ik aan het hiken was samen met een Frans stelletje wat ik had ontmoet in het hostel. Hij was rustig aan het foerageren en wij maar heel voorzichtig observeren. Het was echt een enorm geweldige ervaring. Ik voelde mij net een klein kind zo blij!
In het hostel zaten heel veel gezellige mensen waar ik mee op pad ging en ook in het park heb ik leuke mensen ontmoet. Sommige dagen heb ik alleen gewandeld en sommige dagen heb ik hikes gedaan met anderen. Ik vond de hikes best wel zwaar en sommige hikes waren afgesloten vanwege de winter, maar het was absoluut de moeite waard! Op een dag heb ik ook een ranger walk gedaan en heb ik geleerd over de Natives die vroeger in de valley van Yosemite leefden en over de mensen die er nu wonen voor werk.
Ik heb een super mooie ervaring gehad en zou heel erg graag een keer terug willen om nog meer te zien!
Na 4 dagen en 5 nachten rondom Yosemite te hebben gespendeerd, nam ik de yart bus naar Merced. Daar nam ik de trein en bus richting Santa Cruz. In de trein heb ik gezellig gekletst met een Australiër die ik op het perron had ontmoet en later in de bus sprak een man uit Oakland mij aan omdat hij mijn heuptasje zo mooi vond. Eenmaal aangekomen in SC regende het helaas heel hard, maar een vriendin van de man uit de bus gaf mij een lift naar het hostel. In de tijd dat we op haar moesten wachten, hebben we een gesprek gehad met een dakloos persoon. Hij vertelde ons dat hij een huis had en een vrouw en een baan en dat hij dat allemaal in een keer kwijt is geraakt en daarom al jaren lang op straat leeft. Ik vond dat heel intens want ik kan mij gewoon niet voorstellen hoe mensen hier van de een op andere dag zo eindigen. Hij was helaas ook enorm dronken en werd een beetje onbeleefd. Je ziet hier in Amerika echt super veel daklozen en niemand die er op of om van kijkt.. en ik blijf me maar verbazen. Ook over het feit dat velen gewoon drugs midden op straat inspuiten en half naakt op de grond liggen en noem maar op vanalles. Ik besef mij nu nog meer dat het systeem in Nederland echt wel een stuk beter is dan hier, maar ik ben vooral heel erg blij met alle mensen om mij heen die mij steunen en die er altijd voor mij zijn! Dankjulliewel!! Ik schaam mij nu nog minder voor het feit dat ik het niet altijd fijn vind om alleen te zijn en dat ik vaak mensen nodig heb!
Aangekomen in het hostel in Santa Cruz leerde ik mijn roommate Margherita kennen! Zij komt uit Italië en woont in Londen en is ook aan het reizen alleen helaas de andere kant op dan ik. We hebben super veel gezellige dagen gehad samen ondanks dat het regende en dat de superbowl echt teveel reclames had! We hebben samen gewandeld over het strand bij Natural Bridges en hebben de Monarch butterfly trail gedaan. Veel vlinders hebben we niet gezien omdat ze dit jaar niet in grote getalen terug zijn gekomen vanwege de rook van de wildfires dit jaar in Californië. Ook zijn we in de regen naar Wilder Ranch gegaan waar het strand heel erg leek op een Engels strand en Margherita niet zo amused was, maar we hebben flink gelachen samen! De superbowl hebben we proberen te kijken in een pizzatent, maar we snapten het echt niet en de reclames waren teveel, dus zijn we terug naar het hostel gegaan en hebben samen met de manager, Loretta, en nog wat anderen Jenga gespeeld. Ook heb ik de Amerikanen even een lesje aardrijkskunde gegeven over Europa. Mensen hier weten vaak niet zoveel over Europa en ze denken dat Tsjechoslowakije nog steeds een ding is.. Ook de Jenga regels waren erg mild hier in Amerika. Ze pakten de stenen vast met twee handen en duwden de toren weer recht. Toen we de echte regels gingen spelen vonden ze het toch wat moeilijker.
Ook ben ik samen met Margherita naar Henry Cowell redwoods geweest. Dat was echt een hele overweldigende ervaring!! Wat een hoge en grote bomen! Super indrukwekkend! Verder in het bos raakten we een beetje verdwaald maar we zijn wel weer terug gekomen.
Verder heb ik nog gewandeld over het strand en veel gekletst met mensen.
Na Santa Cruz was het tijd om weer naar San Francisco te reizen. Ik mocht bij Ronja en José slapen die ik hier eerder heb ontmoet. We gingen samen met nog 2 andere Nederlanders een weekendje weg naar Pinnacles natioal park. We hebben een auto gehuurd, een rode Impala, en zijn er heen gereden. We hebben zaterdag de hele dag in het park gehiked en hebben prachtige uitzichten gehad. Het park was heel erg groen, het leek net alsof we door de Shire van Lord Of The Rings liepen en bij de top vlogen er super veel Condors! Echt een stuk of 10. Dat was echt heel gaaf om te zien. We hebben ’s avonds in een motel geslapen in King City wat echt een Mexicaans achtig stadje in de middle of nowhere was (ik voelde me er erg op mijn gemak) en ze hadden een Rabobank! Heel bijzonder! De volgende dag zijn we via een militaire basis, door los Padres national forrest, naar highway one gereden. Het rijden door de basis en door het bos vond ik echt super mooi en we hebben veel elk en herten gezien! Daarna highway one was ook echt prachtig langs de kust. We kwamen door Big Sur, Carmel en Monterey, voordat we weer naar de 101 reden. We zijn op meerdere plekken gestopt om te genieten van het prachtige uitzicht. Het was een super geslaagd weekend met hele gezellige mensen!
Nu zit ik in mijn hostel in San Francisco. Ik heb vandaag een Duits meisje ontmoet waar ik waarschijnlijk de rest van mijn Amerika avontuur mee ga delen. We gaan namelijk als het goed is samen langzaamaan naar boven reizen via Oregon en Washington, richting Canada. Ik heb er weer zin in! Ik ben ook echt heel erg benieuwd naar Canada!! Vandaag had ik wel even een dipje dat ik ook wel weer even thuis zou willen zijn, maar wel maar even en dan weer terug! Misschien komt het omdat ik morgen jarig ben….

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Anne

29 juni 2021 ben ik weer vertrokken naar Canada. Ik heb een werkreis vergunning en door de wereldwijde omstandigheden mag ik alleen reizen icm een baan. Daarom ben ik nu weer terug bij 1 van mijn workaways. Als de reisrestricties minder worden trek ik weer verder. Ik weet niet of ik weer zoveel ga schrijven als andere keren. Maar we gaan het zien.... Op 12 december 2018 ga ik naar Amerika en daarna naar Canada. Ik ga rondreizen en workaways doen. Ook deze verhalen staan op deze site! Vanaf 27 februari 2010 ga ik naar Argentinië. Eén maand Spaans leren en daarna een maand vrijwilligers werk in Buenos Aires. Op deze site staan mijn verhalen over deze reis!

Actief sinds 23 Feb. 2010
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 15898

Voorgaande reizen:

27 Februari 2010 - 08 Mei 2010

Mijn eerste reis

12 December 2018 - 30 November -0001

Westcoast USA & Canada

Landen bezocht: